No module Published on Offcanvas position

تصویب کلیات بیمه ثالث در کمیسیون اقتصادی

تصویب کلیات بیمه ثالث در کمیسیون اقتصادی


بینا: نظر بر این بود که یا عوارض تنها از رانندگان متخلف دریافت شود و یا ارتباط نظام‌مندی بین دریافتی نیروی انتظامی و اثر بخشی آن در کاهش تخلفات رانندگی صورت گیرد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد:‌ در جلسه روز یک‌شنبه این کمیسیون موضوع بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایط نقلیه موتوری زمینی در دستور کار قرار داشت که کلیات این طرح به تصویب رسید.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با  ایسنا، اظهار کرد: در جلسه امروز گزارش کارگروه ویژه بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری (بیمه شخص ثالث) قرائت و در مورد کلیات طرح بحث و تبادل نظر شد.

او افزود: تعدادی از کارشناسان، تغییر نظام بیمه شخص ثالث از خودرو محور به راننده محور را پیشنهاد دادند، اما کارگروه تشکیل شده در کمیسیون اقتصادی این موضوع را به صلاح ندانسته و معتقد است باید به گونه عمل کرد که تمام خسارت پرداخت شده به اشخاص ثالث زیان دیده، از این طریق پوشش داده شود.

یکی دیگر از آسیب‌های نظام بیمه شخص ثالث، اختصاص درصدی از حق بیمه دریافتی توسط شرکت‌های بیمه به نیروی انتظامی است که طبیعتا پرداخت این عوارض، افزایش حق بیمه را به همراه دارد، اما رابطه سیستماتیک در این بین وجود نداشت و نظر بر این بود که یا عوارض تنها از رانندگان متخلف دریافت شود و یا ارتباط نظام‌مندی بین دریافتی نیروی انتظامی و اثر بخشی آن در کاهش تخلفات رانندگی صورت گیرد.
نماینده مردم لاهیجان در پایان تصریح کرد: جزییات این طرح در جلسات آینده کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد تا پس از تصویب نهایی در نوبت رسیدگی در جلسات علنی قرار داده شود.

Super User