مدارک لازم جهت تشکیل پرونده و دریافت خسارت بیمه ثالث اتومبیل
مدارک لازم جهت تشکیل پرونده و دریافت خسارت بیمه ثالث اتومبیل
مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده های خسارت مالی بیمه شخص ثالث ( با گزارش سازش مقامات انتظامی )
1- اصل گزارش مقامات انتظامی ( کروکی )
2- اصل و تصویر بیمه نامه زیاندیده و تصویر بیمه نامه مقصر حادثه
3-اصل برگ اعلام خسارت ( کوپن بیمه نامه )
4- اصل و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه زیاندیده و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر
5- اصل و تصویر کارت ملی زیاندیده و تصویر کارت ملی مقصر
6 - حضور مقصر حادثه به همراه وسیله نقلیه حسب مورد
7- ارائه فاکتور رسمی لوازم/ داغی قطعات
مراحل دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث :
- مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده
- مراجعه به بخش ارزیابی خسارت به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد خسارت
- مراجعه به بخش پذیرش با توجه به شرایط پرونده و انجام اقدامات ذیل
3-1- مراجعه به بخش صدور چک ودریافت خسارت
3-2- اقدام جهت انجام تعمیرات ورفع نواقص احتمالی پرونده
- دریافت پرونده از بایگانی و مراجعه به بخش کارشناسی خسارت جهت رویت سلامت وسیله نقلیه و ارائه فاکتور و داغی لوازم در صورت نیاز
- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده های خسارت مالی بیمه شخص ثالث ( با گزارش عدم سازش مقامات انتظامی )
1 - اصل یا تصویر برابر اصل شده گزارش مقامات انتظامی ( کروکی غیر سازش )
2- اصل و تصویر بیمه نامه زیاندیده و تصویر بیمه نامه مقصر حادثه
3- اصل برگ اعلام خسارت ( کوپن بیمه نامه )
4- اصل و تصویر گواهینامه زیاندیده یا تصویر گواهینامه مقصر حادثه
5- اصل و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه زیاندیده و تصویر کارت شناسایی یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر
6- اصل و تصویر کارت ملی زیاندیده و تصویر کارت ملی مقصر
7- اوراق بازجویی مقصر و زیاندیده
8- گزارش مقامات انتظامی در مراحل مختلف
9 - نظرایه کارشناس رسمی دادگسترای
10 - رای صادره و یا صورتجلسه سازش
11 - حضور مقصر حادثه به همراه وسیله نقلیه حسب مورد
12- ارائه فاکتور رسمی لوازم / داغی قطعات
مراحل دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث :
1 - مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده
2- مراجعه به بخش ارزیابی خسارت به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد خسارت
3- مراجعه به بخش پذیرش با توجه به شرایط پرونده و انجام اقدامات ذیل :
1-3- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
3-2- اقدام جهت انجام تعمیرات و رفع نواقص احتمالی پرونده
4 - دریافت پرونده از بایگانی و مراجعه به بخش کارشناسی خسارت جهت رویت سلامت وسیله نقلیه و ارائه فاکتور و داغی لوازم در صورت نیاز
5 - مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده های خسارت مالی بیمه شخص ثالث ( بدون گزارش مقامات انتظامی ) :
1- اصل و تصویر بیمه نامه معتبر و متوالی مقصر و زیاندیده
2- اصل و تصویر گواهینامه رانندگی معتبر مقصر و زیاندیده
3- اصل و تصویر کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر و زیاندیده
4- اصل و تصویر کارت ملی مقصر و زیاندیده
5- حضور رانندگان مقصر و زیاندیده
6- مراجعه وسیل نقلیه مقصر و زیاندیده
7- اصل فاکتور رسمی لوازم ؛ داغی قطعات تعویضی با نظر کارشناس ارزیاب و رویت سلامت وسیله نقلیه زیاندیده حسب مورد
مراحل دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث :
1- مراجعه زیاندیده ( راننده / مالک / بیمه گذار / نماینده قانونی ) به بخش پذیرش جهت اعلام خسارت و تشکیل پرونده
2- مراجعه به بخش ارزیابی خسارت به همراه پرونده مربوطه جهت برآورد خسارت
3- مراجعه به بخش پذیرش با توجه به شرایط پرونده و انجام اقدامات ذیل :
1-3- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
3-2- اقدام جهت انجام تعمیرات و رفع نواقص احتمالی پرونده
4- دریافت پرونده از بایگانی و مراجعه به بخش کارشناسی خسارت جهت رویت سلامت وسیله نقلیه و ارائه فاکتور و داغی لوازم در صورت نیاز
5- مراجعه به بخش صدور چک و دریافت خسارت
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده های غرامت بدنی بیمه شخص ثالث:
1- اصل و تصویر بیمه نامه مقصر حادثه
2 - اصل و تصویر گواهینامه رانندگی مقصر حادثه
3 - اصل و تصویر کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه
4- اصل و تصویر کارت ملی راننده مقصر
5 - تصویر برابر اصل شده گزارشات مقامات انتظامی اعم از اولیه و نهایی
6- تصویر برابر اصل شده گزارش کاردان فنی تصادفات یا کارشناسان رسمی دادگسترای
7- تصویر برابر اصل شده اوراق بازجویی ( قبولی تقصیر طرفین حادثه )
8- تصویر برابر اصل شده گزارش پزشکی قانونی ( جهت مصدومین )
9 - تصویر برابر اصل شده مدارک فوت شامل ( جهت متوفین )
1-9 معاینه جسد
2-9 جواز دفن و خلاصه رونوشت وفات
3-9 انحصار وراثت نامحدود
4-9 قیم نامه ( در صورت وجود صغیر در ورثه )
5-9 تصویر تمام صفحات شناسنامه باطل شده متوفی
6-9 تصویر شناسنامه اولیاء دم ( بازماندگان )
10- رای بدوی و تجدید نظر دادگاه ( در صورت اعتراض هر یک از طرفین )
مراحل دریافت غرامت بدنی بیمه شخص ثالث :
1- مراجعه اعلام کننده خسارت اعم از مالک / بیمه گذار / راننده مقصر / زیاندیده یا نماینده قانونی یشان
2 - مراجعه یکی از طرفین حادثه / نماینده قانونی ا یشان به منظور دریافت نامه رسمی از واحد خسارت به مراجع انتظامی و قضایی جهت اخذ مدارک مندرج در
بندهای پنجم لغایت هشتم
3 - در صورت فوت ارائه تمامی مدارک مندرج در بند نهم الزامی است
4- ارائه رای دادگاه بدوی و تجدید نظر
5 - بررسی و کنترل مدارک ارائه شده و مطابقت آن با شرایط و ضوابط جرای
6-در صورت عدم وجود منع قانونی دریافت خسارت توسط مصدوم و بازماندگان متوفی
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده های غرامت بیمه حوادث سرنشین و راننده
1 - اصل و تصویر بیمه نامه مقصر حادثه
2- اصل و تصویر گواهینامه رانندگی مقصر حادثه
3- اصل و تصویر کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه
4- اصل و تصویر کارت ملی راننده مقصر
5- تصویر برابر اصل شده گزارشات مقامات انتظامی اعم از اولیه و نهایی
6- تصویر برابر اصل شده گزارش کاردان فنی تصادفات یا کارشناسان رسمی دادگسترای
7- تصویر برابر اصل شده اوراق بازجویی ( قبولی تقصیر طرفین حادثه )
8- اصل صورتحسابهای مراکز درمانی
9- اصل فرم تکمیل شده و گوهای پزشک معالج ( جهت تعیین نقص عضو بعد از معاینه پزشک معتمد بیمه گر )
10- مدارک فوت شامل ( جهت متوفین ) :
1-10 معاینه جسد
2-10جواز دفن و خلاصه رونوشت وفات
3-10 انحصار وراثت نامحدود
4-10 قیم نامه ( در صورت وجود صغیر در ورثه )
5-10 تصویر تمام صفحات شناسنامه باطل شده متوفی
6-10 تصویر شناسنامه اولیاء دم
11- رای دادگاه در صورت نیاز
مراحل دریافت غرامت بیمه حوادث سرنشین و راننده :
1- مراجعه اعلام کننده خسارت اعم از مالک / بیمه گذار / راننده مقصر یا نماینده قانونی ایشان به منظور تکمیل برگ اعلام خسارت و ارائه مدارک
مندرج در ردیفهای اول لغایت چهارم پشت فرم
2- مراجعه مصدوم یا اولیاء دم متوفی به منظور دریافت نامه رسمی از واحد خسارت به مراجع انتظامی و قضایی جهت اخذ مدارک مندرج در بندهای
پنج و ششم پشت فرم
3- در صورت مصدومیت ارائه مدارک مندرج در بند هفتم پشت فرم
4- در صورت مصدومیت به منظور تعیین نقص عضو و تکمیل مدارک مندرج در بند هشتم توسط پزشک معالج و عودت آن به واحد خسارت ( اولین معاینه جهت تعیین نقص عضو شش ماه پس از حادثه صورت می پذیرد )
5- در صورت فوت ارائه تمامی مدارک مندرج در بند نه الزامی است
6- در صورت نیاز حسب مورد ارائه رای دادگاه الزامی است
7- در صورت عدم وجود منع قانونی دریافت خسارت توسط مصدوم یا بازماندگان متوفی