No module Published on Offcanvas position

سیل در 12 استان و نجات 1000 نفر

تابناک کد خبر: ۴۴۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱ -07 November 2014 

.
 

سخنگوی سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر گفت: طی یک هفته اخیر (روزهای 11 تا 16 آبان ماه) به 1000 نفر در 12 استان گرفتار سیل و آبگرفتگی امداد رسانی شده است

حسین درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در این مدت عملیات امدادرسانی برای تخلیه آب 110 واحد مسکونی دچار آبگرفتگی با کمک نیروهای شهرداری و دهیاری‌ها انجام شده است.

وی همچنین اظهار کرد:‌ این حوادث هیچ کشته و مصدومی نداشته و هیچ خانه ای تخریب نشده است.

درخشان با برشمردن اسامی استان‌های گرفتار سیل و آبگرفتگی، گفت: در میان 12 استان، در استان‌های مازندران،‌ گیلان،‌ چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد با بیشترین وقوع سیلاب روبرو بوده ایم.

سیل در 12 استان کشور

همچنین ناصر چرخ ساز معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز به ایسنا گفت: طی یک هفته اخیر استان‌های اردبیل، اصفهان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، گیلان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، خراسان شمالی و رضوی استان‌هایی هستند که در اثر بارش باران و سیل دچار حادثه شده‌اند.

وی با بیان اینکه در پی جاری شدن سیل و آبگرفتگی هفت شهر و 20 روستا و منطقه عشایرنشین را تحت تاثیر قرار داد، گفت: امدادگران به هزار نفر از آسیب‌دیدگان امدادرسانی کرده و از 110 واحد مسکونی آب تخلیه کردند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: همچنین در پی جاری شدن سیل در منطقه پیربازار رشت، امدادگران صد نفر از اهالی را که احتمال غرق‌شدگی‌شان وجود داشت به محل امن منتقل کرده و به آنها پتو، نان، کنسرو و... دادند.

چرخ‌ساز با بیان اینکه 230 نفر امدادگر در قالب 49 تیم عملیاتی پوشش امدادی این حوادث را برعهده داشتند، گفت: در حال حاضر امدادرسانی در رشت و رودان ادامه دارد.

همچنین وی در مورد طوفان کرمان نیز که طی دو روز گذشته این منطقه را تحت تاثیر خود قرار داد، گفت: 4 شهرستان ریگان، بم، شهداد و منوجان و همچنین دو روستا تحت تاثیر این طوفان قرار داشتند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام به امدادرسانی و اسکان به 170 نفر از اهالی این منطقه گفت: برخی از این افراد در چادر اسکان داده شده‌اند.

Super User