No module Published on Offcanvas position

پیشنهاد صنعت بیمه، افزایش 46 درصدی شخص ثالث بود

پیشنهاد صنعت بیمه، افزایش 46 درصدی شخص ثالث بود

 

وزیر دادگستری، در واکنش به نرخ جدید بیمه شخص ثالث اعلام کرد که نرخ‌های بیمه شخص ثالث در سال 93، مورد بازنگری و تعدیل قرار می‌گیرد.

 

بیمه نیوزبراساس تازه‌ترین تصمیم بیمه مرکزی حق بیمه شخص ثالث خودروها حداكثر ۲۴درصد افزایش می یابددر این صورت، شرکت‌های بیمه موظف به بازگرداندن مبالغ دریافتی اضافه از بیمه‌گذاران در اعمال نرخ‌های جدید طی 9 روز اخیر خواهند شد، ضمن اینکه این تصمیم مدیران صنعت بیمه را شوکه کرده است.

به گزارش روزنامه «دنیای اقتصاد» ، یک منبع آگاه از صنعت بیمه در این خصوص گفت: از آنجا که تعهدات شرکت‌های بیمه 32 درصد افزایش داشت و سال گذشته، بیمه مرکزی به خاطر حمایت از بیمه‌گذاران، نرخ بیمه شخص ثالث سال 92 را 10 درصد کاهش داده بود، کارشناسان بیمه برای سال 93 به بیمه مرکزی پیشنهاد 46 درصد افزایش را داده بودند تا 10 درصد اختلاف مربوط به سال گذشته نیز پوشش داده شود.

او با بیان اینکه بیمه مرکزی با رویکرد افزایش تدریجی و شیب آرام رشد قیمت بیمه شخص ثالث موضوع را پیگیری کرد، ادامه داد: به‌رغم مجوز قانونی صنعت بیمه برای سقف 46 درصد افزایش، بیمه مرکزی با توجه به شرایط و بررسی موضوع تنها با 24 درصد افزایش موافقت و نرخ را اعلام کرد.

این منبع آگاه با یادآوری اینکه برآورد وزارت دادگستری از میزان حق بیمه شخص ثالث 15 درصد بود، گفت: بیمه مرکزی 24 درصد افزایش را به دنبال کار کارشناسی‌شده و مجوزهای قانونی اعلام کرده و بعید است تغییری در آن حاصل شود.

وزیر دادگستری: نرخ بیمه شخص ثالث بازنگری می‌شود

در پی افزایش 31.6 درصدی نرخ دیه سال 1393 از سوی قوه‌قضائیه، بیمه مركزی در اولین روز اردیبهشت‌ماه سال جاری، بر اساس قوانین و مقررات مربوط، حق بیمه شخص ثالث خودروها را با حداكثر 24 درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین و ابلاغ کرد.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، در واکنش به نرخ جدید بیمه شخص ثالث اعلام کرد که نرخ‌های بیمه شخص ثالث در سال 93، تا پایان هفته جاری مورد بازنگری و تعدیل قرار می‌گیرد.

این گفته، تلاطمی در صنعت بیمه ایجاد کرده است و احتمالا به‌زودی شاهد تغییراتی در نرخ‌های بیمه شخص ثالث خواهیم بود. در عین حال، با توجه به ابلاغ افزایش 24 درصدی بیمه‌نامه شخص ثالث از سوی بیمه مرکزی، در حال حاضر تا زمان اعلام نرخ‌های جدید، شرکت‌های بیمه، بیمه‌نامه‌ها را با تعهداتی که نرخ‌های آن ابلاغ شده است، عرضه کنند و پس از ابلاغ نرخ‌های بازنگری شده، مابه‌التفاوت مبالغ را به بیمه‌گذاران بازپرداخت خواهند کرد.

بیمه مرکزی اعلام کرده بود که حق بیمه در مقایسه با افزایش دیه، حدود 8 درصد كمتر افزایش داده شده و این كاهش به‌عنوان تخفیف داوطلبانه صنعت بیمه در راستای اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و حمایت از بیمه‌گذاران در نظر گرفته شده است.

Super User