No module Published on Offcanvas position

محدودیت فعالیت بیمه‌های سرزمین اصلی در مناطق آزاد

محدودیت فعالیت بیمه‌های سرزمین اصلی در مناطق آزاد


بینا: مدیرعامل بیمه آسماری فعالیت شرکت‌های بیمه سرزمین اصلی در مناطق آزاد را از مهمترین چالش‌های این بخش دانست و گفت: انتظار داریم بیمه مرکزی محدودیتی برای فعالیت این شرکت‌ها در مناطق آزاد قائل شود و به بیمه‌های مناطق آزاد اولویت دهد.

به گزارش فارس، آیت کریمی در نشست تخصصی ظرفیت بیمه‌های بازرگانی در بخش جانبی نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی کیش اظهار داشت: نهادهای مسئول باید بستر و امنیت لازم را برای سرمایه‌گذار فراهم کنند چون سرمایه‌گذار تا زمانی که احساس امنیت نداشته باشد، اقدام به سرمایه‌گذاری در هیچ زمینه‌ای نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت بیمه آسماری تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف دولت در مناطق آزاد این است که این مناطق  به قطب تولید تبدیل شوند، در حالی که این کار عملی نشده و مناطق آزاد در واقع تبدیل به وارد کننده و توزیع کننده کالا شده‌اند.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی شرکت‌های بیمه ثبت شده در مناطق آزاد گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما این است که علاوه بر شرکت‌های منطقه آزاد، شرکت‌های بیمه‌گر سرزمین اصلی هم اقدام به تأسیس شعبه و فعالیت بیمه‌ای در مناطق آزاد می‌کند و این اقدام موجب می‌شود که با توجه به سرمایه زیاد این گونه شرکت‌ها ما توان رقابت با آنها را نداشته باشیم و مجبوریم مقدار کمی از یک پروژه را قبول کنیم و مابقی را به صورت اتکایی به شرکت‌های دیگر واگذار کنیم.

کریمی گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود که شرکت‌های بیمه سرزمین اصلی منحصراً در داخل کشور و شرکت‌های منطقه آزاد هم فقط در منطقه آزاد فعالیت کنند، در غیر این صورت این کار هیچ سودآوری نخواهد داشت و معنایش این است که حمایتی از سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد نشده است.

وی از مسئولان بیمه مرکزی خواست محدودیتی برای فعالیت شرکت‌های بیمه سرزمین اصلی در مناطق آزاد قائل شود و اولویت را به شرکت‌های مناطق آزاد برای فعالیت در این زمینه بدهد.

این پیش‌کسوت صنعت بیمه همچنین به اهمیت ارزیابی ریسک و استفاده از نیروی انسانی متخصص و نوآور در صنعت بیمه تأکید کرد و گفت: امیدواریم شاهد پیشرفت صنعت بیمه کشور در آینده نزدیک باشیم.

Super User