No module Published on Offcanvas position

سرقت پول

مزایای بیمه نامه سرقت پول در صندوق و پول در گردش

بیمه سرقت در بسیاری از شرکتهای بیمه جزو بیمه های باربری محسوب می گردد.

مورد بيمه در اين بيمه نامه عبارت است از: پــول در صنــدوق و پول در گردش و مشتمل است بر اسکناس (وجوه رايج مملکتی) سکه (به استثناء مسکوکات گرانبها) چک بانکی و تمبرهای ماليـاتی. صدور هر يک از بيمه های فوق به درخواست بيمه گذار می تواند جداگانه صادر گردد. پاسخ بيمه گذار به پوششهای فرم پيشنهاد بيمه پول در گردش و فرم پيشنهاد پـول در صندوق برای اعلام نرخ الزامی می باشد.

بيمه پول در گردش

شرکت بيمه متعهد جبران خسارت ناشی از خطرهای آتش سوزی، انفجار، صاعقه، سرقت (اعم از مسلحانـــه و يا غير مسلحانــه و توأم با جبر و عنف) که در حين نقل و انتقال پول اتفاق می افتد، می باشد. حداکثر تعهد اين شرکت در هر حمل از آنچه در مشخصات بيمه نامه تعيين شده، تجاوز نخواهد کرد، مگــر آنکه بیمــه گــذار قبل از شروع حمل موافقت این شرکت را برای مبالغ مازاد جلب کرده باشد. مسئوليت اين شرکت در مورد پول در گردش از زمان دريافت پول توسط نماينده بيمه گذار شروع و به محض تحويــل پــول در مقصد به صندوق دار و هر نشان ديگری که در بيمه نامه تعيين شده است خاتمه می پذيرد.

بيمه پول در صندوق

شرکت امين پارسيان متعهد جبران خسارات ناشی از سرقت با شکست حرز يا اقدام به سرقت با شکست حرز پول موجود در خزانه و صندوق يا صندوقهايی که مشخصات آن يا آنها در بيمه نامه تعيين شده است، می باشد. جبران خسارات وارده به محل مورد بيمه در نتیجه سرقت يا اقدام به سرقت نيز در تعهد اين شرکت می باشد. حداکثر تعهد اين شرکت در هر صندوق و برای هر مورد از آنچه در بيمه نامه تعيين شده تجاوز نخواهد کرد.

شرايط مشترک بيمه پول در گردش و پول در صندوق

- بيمــه گــذار موظف است کليه احتياط های معمول و معقول را جهت حفظ و حراست مورد بيمه (پول) معمول دارد.

- بيمه گذار موظف است به محض اطلاع از هر نوع حادثه منجر به خسارت که طبق شرايط اين بيمه نامه تحت پوشش می باشد، مراتب را فوراً و به صورت کتبی و حداکثر در مدت 7 روز جزئيات خسارت را به اين شرکت اعلام نمايد.

- بيمه گذار موظف است مقامات نظامی را در اسرع وقت در جريان امور قراردهد.

- بيمه گذار موظف است کليه اطلاعات ومساعدتهای لازم راجهت اقدامات بازيافتی دراختيار اين شرکت قراردهد.

- بيمــه گــذار موظف است ارقام وجوه در گردش و موجود در صندوق را در طول مدت اعتبار بيمه نامه ثبت و ظرف مدت يک ماه پس از پايان اعتبار بيمه نامه، ارقام قطعی را به اين شرکت تسليم نمايد. حق بيمه قطعی پول در گردش بر اساس ارقام نهايی تعديل و مابه التفاوت حق بيمه از بيمه گذار دريافت و يا به او مسترد خواهد شد.

.

مزایای بیمه نامه سرقت پول در صندوق

 5 2302452
 

Super User